Mindenkinek 109 pontja van amiket szétoszthat ezekre a képességekre.
Minden képesség 10-12 között átlagos,16 fölött pedig kivételes tehetség.
Egy képesség maximális értéke alapban 20 ezt az értéket csak a faji modositókkal befolyásolhatják.Ha valakinek képességpróbát kell tennie a kalandmester kockával fogja eldönteni hogy ez mennyire eredményes.Minden szintlépéskor mindenki kap még 1 képességpontot amit szabadon szétoszthat. A faji maximum értéket soha nem lépheti át egy képesség.
8 darab képessége van mindenkinek.Ezek az:
Erő:A karakter fizikai erejét jellemzi.Átlag erővel a fegyvereit tökéletesen tudja használni, egy 30 kilós tárgy felemelése odébb rakása nem okoz neki gondot.18 vagy afeletti erejű karakter akár egy szekeret is megtart amíg annak kicseréleik a szekerét.
17-es erővel rendelkező játékos +1 sebzésmodositot kap 18-as plusz 2 és igy tovább.
Gyorsaság:A karakter reakció képességét jellemzi. Nagyban hozzájárul a támadások elöli kétéréshez. 18 vagy afeletti gyorsaságú karakternek nem okoz gondot kitérni gey felé rohamozó lovas elől, míg egy átlag alatti gyorsaságút a kantáron vezetett ló is elütheti. 18-as gyorsasággal rendelkező játékos egy harci körben 2-szer is képes táűmadni. a faji modositok lehetövéteszik egyes fajoknál a 22-es gyorsaságot amivel alapban 3 támadás hajtható végre egykezes fegyverrel. célzofegyverrel és egykezes fegyverekkel érhető el ez a támadási szám. 10 alatti gyorsaságnál 2 körönként lehet csak egyszer támadni.
Ügyesség:A karakter mozgás koordinációját és mozgásának összehangoltságát jellemzi.Tolvajok fontos képessége hiszen a kézügyesség nagyon fontos számukra. Átlag ügyességgel bíró karakternek nem okoz gondot le vagy felszaladni egy lépcsőn anélkül hogy el nem esne. Átlag alatti ügyességgel rendelkező karakter képes harc közben leejteni a fegyverét.17 vagy afeletti ügyességű karakter képes közelharcban egy szaltóval átugrani az ellenfelét. Az ügyesség 10 feletti része a képzettségeknél +2 százalékot jelent.Pl.:Ha 16-os ügyessége van a karakternek és alapszintű lopózása akkor +12%-ot kap a 40-hez.
Állóképesség:A karakter kitartását és tűrőképességét mutatja. Egy 12 állóképességű karakter 20 percig képes harcolni teljesítménycsökkenés nélkül.16 állóképességű 60 percig képes így harcolni.ez a képesség befolyásolja még a harc közbeni sérülések türését is. 12-es álloképességgel rendelkező karakter az életereje 1/3-át elvesziti akkor már nem képes harcolni, 16-os álloképességgel rendelkező életerejének 1/2-ét, 20-as pedig 2/3-át elveszitve jut erre a sorsra.
Akaraterő:A karakter fájadolmtűrését és mágiaellenállását jellemzi.Magas akaraterővel rendelkező karakter képes felszisszenés nélkül bírni egy nagyobb fájdalmat is.Fontos szerepe van a mágiaellenállásban is.(boszorkány és elmemágia)Ha 16-os akaraterővel rendelkező karakter ellen egy alapszintű félelem varázslatot használnak akkor a karakternek 6 vagy az alá kell dobnia hogy ezt kivédje.
Inteligencia:A karakter felfogóképességét jellemzi.Az intelligencia tíz feletti része x2 hozzáadódik a mágus energiapontjához. Átlag alatti inteligenciával rendelkező karaktert könnyen átverhetnek és ebből semmit nem fog észervenni. Átlag feletti inteligenciával rendelkező karakter képes kevés tény birtokában is helyes képet alkotni egy történésről. tehát 16-os inteligenciával rendelkező kap plusz 12 energiapontot a meglévőkhöz.
Egészség:A karakter ellenállóképességét jellemzi.Minél magasabb ez az érték , a karakter annál elenállóbb a betegségek illetve a mérgek ellen. Az egészség tíz feletti része x2 hozzáadódik az életerőpontokhoz. Tehát egy 16os egészséggel rendelkező +12 életerőpontot kaphat. Illetve amikor mérgezéssel kell megküzdenie akkor 6 alá kell dobni k10 kockával, hogy a mérgezés ne fejtse ki a hatását.
Szépség:Lásd példa!
Pl.:Ha egy 12-es szépségű karakter el akar bűvölni egy semleges embert akkor a kalandmesternek 1-est vagy 2-est kell dobni, hogy ez eredményes legyen. Ha egy 16-os szépségű megy oda akkor 6 alá kell dobnia de ha 20-as szépségű akkor dobás nélkül rögtön elbűvöli.
Ha egy 16-os szépségű el akar bűvölni egy részeg embert akkor az kap egy +2-es modósítót melynek hatására a 18-as lesz a szépsége de csak a részeg embernek, így a kalandmesternek 8 alá kell dobni a hogy sikerüljön.
Ha viszont vitába keveredik valakivel vagy nem éppen kedvelik akkor kap egy -2-es modósítót, így 14-es lesz a szépsége és a kalandmesternek 4 alá kell dobnia.
|